در سفر زمینی قشم به چه نکاتی توجه کنیم؟
نوشته شده توسط : hsi

 

برای رفتن به قشم، راه ها و مسیرهای دسترسی گوناگونی وجود دارد و گردشگران بر اساس انتخاب خود با یکی از روش هایی زمینی با خودرو شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما به قشم سفر می کنند.

عده ای از گردشگرانی که زمان کمتری برای سفر دارند ترجیح می دهند تا از راه های سریعتری به قشم برسند و انتخاب آن ها سفر با هواپیما است که مسلما راحت ترین روش سفر به قشم خواهد بود

و این سفر زمان کمتری نیز نسبت به بقیه وسایل نقلیه دارد و تنها پس از یک و نیم ساعت پرواز به قشم خواهید رسید.

اما برخی نیز معتقدند که سفر زمینی را خصوصا با خودرو شخصی لذت بخش تر خواهد بود و امکان گردش را در سراسر جزیره فراهم می آورد که این خود باعث صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل سفر نیز می شود.

این مطلب برای راهنمایی گردشگران تور قشم است که قصد دارند تا زمینی به این جزیره زیبا سفر نمایند.

سفر زمینی به قشمسفر به قشم با ماشین شخصی:

سفر با ماشین شخصی به قشم یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید.

در سفر با ماشین شخص به قشم می توانید درباره نحوه سفر خود برنامه ریزی خوبی داشته باشید و از آن جایی که قشم دارای جاذبه های فراوانی است.

برای بازدید از جاذبه های آن که به صورت پراکنده از هم قرار گرفته اند نیز، مشکلی نخواهید داشت.

برای رسیدن به قشم در سفر با ماشین شخصی دو انتخاب پیش روی شما قرار می گیرد که می توانید از طریق یکی از این دو مسیر خود را به قشم برسانید.

سفر زمینی به قشم با عبور از یزد و سیرجان:

این مسیر از شهرهای یزد و سیرجان عبور می کند و می توانید با عبور از این دو شهر خود را به بندرعباس برسانید.

زمانی که به بندرعباس می رسید دو راه خواهید داشت. اگر تمایل داشته باشید که ماشین شخصی خود را نیز تا جزیره به همراه داشته باشید، باید خود را به بندر پل برسانید.

بندر پل تنها نیم ساعت از بندرعباس با ماشین فاصله دارد و تنها راهی است که شما می توانید از طریق آن خودرو خود را به جزیره ببرید.

البته توجه داشته باشید که حمل خودرو شما با لندینگ کرافت مشمول هزینه است و تنها با پرداخت یک بار هزینه رفت و برگشت می توانید ماشین خود را به جزیره ببرید.

زمانی که به بندر پل رسیدید می توانید با استفاده از لندینگ کرافت های خودرو بر ماشین خود را تا لافت و سپس تا جزیره ببرید.

اما اگر تمایل نداشته باشید تا ماشین خود را به جزیره ببرید می توانید ماشین را در بندرعباس و در جای مطمئن پارک کرده و به سمت اسکله حقانی بروید و با استفاده از اتوبوس های دریایی خود را به قشم برسانید.

اتوبوس های دریایی معمولا زمانی که دریا طوفانی می شود، مسافر جابه جا نمی کنند، پس بهتر است قبل از سفر، با اسکله تماس بگیرید.

سفر به قشم

سفر به قشم

سفر زمینی به قشم با عبور از اصفهان و جهرم و لار:

این مسیر از شهرهای اصفهان، جهرم و لار می گذرد.

با استفاده از این راه می توانید به بندرعباس برسید و در صورت تمایل ماشین خود را با لندیگ کرافت ماشین خود را از بندر پل به جزیره ببرید و یا ماشین را پارک کرده با استفاده از اتوبوس های دریایی

اسکله شهید حقانی خود را به قشم برسانید.

فرقی نمی کند که کدام از مسیرها را انتخاب کنید، سعی کنید طوری برنامه ریزی داشته باشید تا سفری لذت بخش را در این خطه کشور تجربه نمایید.

البته اگر در نقاط دورتری از کشور نسب به قشم قرار دارید و امکان رانندگی برای مدت طولانی برای شما وجود ندارد و ممکن است دچار خستگی شوید، می توانید ماشین خود را با قطار به قشم بفرستید و

خودتان با هواپیما یا اتوبوس، به سمت جزیره حرکت کنید و در قشم خودرو را تحویل بگیرید.

بندر عباس

بندر عباس

سفر زمینی به قشم با قطار:

قطار یکی دیگر از وسایل نقلیه است که می توانید با استفاده از آن خود را به قشم برسانید.

قطار یکی از وسایل نقلیه امن محسوب می شود . با استفاده از قطار می توانید سفر راحت تر و امنیت بیشتری داشته باشید.

البته می توانید در مورد نوع قطار خود و امکاناتی که وجود دارد، نیز تصمیم گیری داشته باشید.

البته سفر کردن با قطار مزایایی نیز دارد و شما می توانید با مدیریت در هزینه ها سفری خوبی را آغاز کنید.

از ویژگی های خوب سفر با قطار این است که می توانید خودرو خود را نیز به همراه ببرید و در طول سفر استراحت کنید تا دیگر خستگی سفر مانع از لذت سفر شما نشود و سپس خودرو را در مقصد تحویل گرفته و با انرژی سفر خود را ادامه دهید.

وقتی به ایستگاه بندرعباس رسیدید می توانید به بندر پل رفته و سپس از آن جا با لندینگ کرافت ها خود و خودرویتان را به جزیره قشم برسانید اما اگر بدون خودرو و تنها با استفاده از قطار به قشم سفر می کنید،

پس از رسیدن به ایستگاه بندرعباس و پیاده شدن می توانید با یک ون و یا تاکسی به سمت اسکله حقانی حرکت کنید و سپس با اتوبوس های دریایی خود را به قشم برسانید.

با توجه به این که در زمان طوفانی شدن دریا، در اتوبوس های دریایی امکان جابه جایی مسافر وجود ندارد بهتر است که قبل از حرکت با اسکله، تماس بگیرد و از وضعیت مطلع شوید.

اتوبوس های دریایی از ساعت6 صبح تا 11 و نیم شب، مسافران را جا به جا می نمایند.

در سفر به قشم با قطار تقریبا سفر شما 19 ساعت طول خواهد کشید.

دره ستاره گان قشم

دره ستاره گان قشم

سفر زمینی به قشم با اتوبوس:

برخی از گردشگران تمایل دارند تا با استفاده از اتوبوس خود را به جزیره قشم برسانند.

اگر انتخاب شما برای رفتن به قشم اتوبوس است باید توجه داشته باشید که ممکن است در زمان های پرمسافر مثلا در ایام نوروز که گردشگران زیادی به قشم سفر می کنند، بلیت اتوبوس به سختی گیر بیاید، پس قبل از برنامه ریزی برای سفر حتما این نکته را در نظر داشته باشید تا مشکلی پیش نیاید.

اگر چه سفر با اتوبوس های بین شهری ممکن است کمی سخت به نظر بیاید اما با کمی ماجرا جویی می توانید سفر خود را لذت بخش تر نمایید.

البته انتخاب یک تور زمینی برای سفر به قشم نیز می تواند لذت بخش باشد و شما با همسفرانتان سفر بسیار خوب و شیرینی را داشته باشید.

در سفر با اتوبوس معمولا مقصد شما بندر عباس خواهد بود و شما می توانید پس از رسیدن به بندرعباس با استفاده از ون یا تاکسی خود را به اسکله شهید حقانی برسانید و سپس با اتوبوس های دریایی به سمت قشم حرکت کنید.

اگر اتوبوس هایی را انتخاب می کنید که مقصد آن ها بوشهر و یا فارس است ممکن است شما را در مسیر بندر پل پیاده کند که در این صورت با استفاده از لندینگ کرافت ها به بندر لافت و سپس به قشم می توانید حرکت کنید.

اتوبوس های دریایی قشم

اتوبوس های دریایی قشم

سفر با اتوبوس دریایی به قشم معمولا 50 دقیقه و تا درگهان یک و نیم ساعت طول می کشد.

اتوبوس های دریایی معمولا زمانی که شرایط جوی مناسب باشد حرکت می کنند و ممکن است با طوفانی شدن دریا، امکان جابه جایی مسافران نباشد در این صورت بهتر است که قبل از سفر با اسکله حقانی تماس بگیرید و از شرایط جوی و همچنین ساعت حرکت اتوبوس های دریایی مطلع شوید.

لازم به ذکر است که جزیره قشم دارای آب و هوای گرم و مرطوب می باشد و بیشترین دما به 46 درجه سانتی گراد و کمترین درجه به 16 درجه سانتی گراد می رسد.

در سفر به قشم می توانید در هتل ها، خانه های بوم گردی، هتل آپارتمان ها و سوئیت هایی که برای مسافران ترتیب داده شده است، ساکن شوید.

البته در جزیره، کمپ پارک ها نیز برای اسکان آن دسته از مسافرانی که می خواهند در چادر اقامت داشته باشند، وجود دارد.

در سفر به قشم از کجا بازدید کنیم؟

بازدید از جاذبه های قشم را فراموش نکنید.

قشم زیبای های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد به طوری که این جاذبه ها را تنها می توان در این منطقه از کشور مشاهده کرد.

قلعه پرتغالی ها، کوه نمکدان، دره مجسمه ها، دره ستارگان، جزایر ناز، تنگه عالی محمد، تنگه چاکوه، تنها برخی از جاذبه های قشم است که دیدن آن را به گردشگران توصیه می کنیم.




:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: